Eğitim Programı

Bütünleştirilmiş Eğitim Programı

Bütünleştirilmiş Eğitim Programı adını verdiğimiz bu model, iki ana fikirden yola çıkmıştır.
Birincisi, her çocuk kendine özgüdür ve tek bir yöntemle gelişimine katkıda bulunulamaz.
İkinci önemli ana fikir ise, hazır düşünceyi çocuğa kabul ettirmek yerine çocuğa düşünmeyi öğretmektir.
Nasıl ki çocuklar tek tip değil ise elbette onlara sunacağımız eğitim sistemi de tek tip olmamalıdır. Bütünleştirilmiş Eğitim Programı, bir çok eğitim modelinin ve uygulamanın, çocuklarımıza, çocukların içinde bulundukları kültüre, öğretilecek materyale en uygun ve en işlevsel olan taraflarını içerir.

  • Bu programda okuldaki eğitim süreci bütünsel olarak ele alınır.
  • Öğrencilerin eğitim öğretim prensipleri ve duygusal gelişimleri yakından takip edilir.
  • Gerçekçi amaçlar ve beklentiler oluşturulur.
  • Çocuğun dinleme, fikir edinme, var olan fikri geliştirme ve uygulama becerisi geliştirilir.
  • Öz sorumluluk ve gerçek özgüven kazandırma çalışmaları yapılır.
  • Duygularını adlandırmalarına yardımcı olunur ve olumsuz duyguları doğru şekilde ifade etme becerisi kazandırılır.
  • Eğitimcilerimiz, kararlılık, tutarlık ve şefkat üçlüsünü yeterli oranda ve doğru kullanırlar.
  • Saygılı ve hassas iletişim kurarak çocukların iletişimde doğru yolları kullanmaları için model olurlar.

Bütün çabamız, çocuğa özel ve değerli olduğu duygusunu içselleştirmesini sağlamaktır.

Tüm bu okul programlarımızda sonuca değil sürece yoğunlaşan bir yaklaşımla, çocuklarımızla çocuk olmanın ve öğrenme yollarını keşfetmenin zevkine varıyoruz.
Aşağıda eğitim programımızın bazı ilkelerini ve alt başlıklarını tanıttık.

Reggio Emilia Eğitim Yaklaşımı

Temel özelliği işbirliğine dayalı bir öğrenme sistemi olmasıdır. Bu yaklaşımda önemli olan çocuklardır. Güçlü bir çocuk imajı, çok rollü öğretmen, zengin ve eğitici bir çevre, güçlü ilişkiler, proje tabanlı öğrenme bu yaklaşımın öne çıkan prensipleridir. 

Waldrof Eğitim Yaklaşımı

Eğitimi sanata dönüştürmeyi amaç edinen bütüncül bir yaklaşımdır. Çocukların sosyal, duygusal, ruhsal, fiziksel ve zihinsel açılardan dengeli bir biçimde ve çok yönlü olarak gelişebilmelerini amaçlar.

“Çocukları saygıyla kabul edin, sevgiyle eğitin ve geleceğe özgürce yollayın.” diyen Rudolf Steiner tarafından geliştirilmiştir.

Montessori Eğitim Yaklaşımı

Çocukların oyun oynarken çevrelerini keşfettikleri düşüncesinden hareketle oyuna önem veren bir modeldir. Öğretmen sınıfta bir rehberdir. Öğrenme, çocuğun ve öğretmenin işbirliği ile gerçekleşir.

“Oyun çocuğun işidir.” Maria Montessori

High/Scope Eğitim Yaklaşımı

Çocukların çok yönlü gelişimine önem veren bir yöntemdir. High Scope etkinliklerinde çocuk, materyalleri değişik amaçlarda kullanmayı öğrenir. Böylece çocuklara yaratıcılıklarını destekleme fırsatı sunulur.

Gems Eğitim Yaklaşımı

Fen ve doğa çalışmalarını, drama ve müzik ile birleştirip öğrenmeyi eğlenceli hale getirir. Okul öncesi çocuklarını bilimsel kavramlara oyun aracılığı ile götürür. Çocuklar bu sayede matematik gibi genellikle ön yargılı davranılan derslere karşı olumlu tutum geliştirirler.

Scamper Tekniği

Scamper bir beyin fırtınası yöntemidir. Çocukların çok boyutlu düşünmelerini ve yaratıcı çözümler üretmesini sağlar.